ACTE DIA INTERNACIONAL DE LES DONES

15/03/2017 Serveis Socials

ACTE DIA INTERNACIONAL DE LES DONES

Més de setanta persones van assistir divendres passat, dia 10 de març a l’acte de Commemoració del Dia Internacional de les Dones, que va tenir lloc al Museu de les Terres de l’Ebre, i que aquest any va estar dedicat a la situació de les dones durant la Guerra Civil Espanyola.

L’acte, que fou organitzat pel Consell Comarcal del Montsià, conjuntament amb l’Ajuntament d’Amposta, fou presidit per l’Alcalde d’Amposta, el Sr. Adam Tomàs, la Coordinadora Territorial de l’ICD, la Sra. Carme Valls i la Presidenta del Consell Comarcal del Montsià, la Sra. Carme Navarro.

Posteriorment, l’escriptora i historiadora Assumpta Montellà va fer una ponència sobre la situació de les dones durant la Segona República, la Guerra Civil i l’exili, mentre que la historiadora local, Maite Subirats, va fer una petita explicació sobre la situació d’algunes dones a Amposta durant la Guerra.

Per a finalitzar l’acte la Sra. Montse López, Presidenta de l’Associació de Dones Rapitenques,  va llegir el manifest del Dia Internacional de les Dones.