El Consell Comarcal del Montsià inaugura el curs de llengua de signes

04/02/2020

El Consell Comarcal del Montsià inaugura el curs de llengua de signes

A través de l'Oficina Comarcal de Joventut, s'incentiva l'aprenentatge d'aquesta llengua, amb una clara voluntat inclusiva

Avui a l'Oficina Jove del Montsià s'ha donat el tret de sortida a una nova edició del curs "Introducció a la llengua de signes", aquesta iniciativa promoguda pel servei Comarcal de Joventut del Montsià té com a finalitat que els joves de la comarca s'inicien en aquesta llengua alhora que prenguin consciència de la importància de treballar per una societat més inclusiva i que atengui les diferents necessitats de totes les persones.

La consellera comarcal i responsable de l'Àrea de Joventut i de l'Àrea de Polítiques d'Igualtat i LGBTI, Sònia Tomàs, ha qualificat la iniciativa com "el reflex de la transformació educativa que estem vivim". A més ha afegit: "tot i tenir un territori molt dispers, els cursos arriben a tots els municipis de la comarca, això és possible gràcies a l'estreta col•laboració dels ajuntaments". Per acabar ha subratllat que cal garantir la diversitat a les aules i que aquestes siguin espais de convivència i de tolerància, és una acció prioritària per al Consell Comarcal del Montsià.

A posteriori, al Consell Comarcal del Montsià, s'han lliurat els diplomes que certifiquen haver superat el curs a totes les joves que van participar en la passada edició del mateix. Un total de 15 alumnes han superat amb èxit aquesta formació.