El Consell Comarcal del Montsià lliura els premis del concurs IDEA’T.

28/04/2017 Joventut

El Consell Comarcal del Montsià lliura els premis del concurs IDEA’T.

Amb l’objectiu de fomentar l’esperit emprenedor, la estimulació de noves idees i la creació d’empreses, entre els estudiants de batxillerat i cicles formatius de grau mitjà dels Instituts de la comarca, el Consell Comarcal del Montsià organitza el concurs a les millors idees joves empresarials.

La Presidenta del Consell Comarcal del Montsià, M. Carme Navarro, l’Alcalde d’Alcanar, Sr. Alfons Montserrat, la Sra. Inés Martí, Regidora d’Ensenyament i Cultura de l’Ajuntament d’Amposta i la Sra. Isa Castell, Regidora d’Ensenyament de l’Ajuntament de la Sénia, van lliurar els premis als joves participants i guanyadors dels projectes empresarials presentats al concurs.

En aquesta cinquena edició, que s’ha desenvolupat a l’Institut Sòl de Riu d’Alcanar, hi han participat 5 centres: l’Institut Montsià, l’Escola d’Art i Disseny d’Amposta (ESARDI), l’Institut Alfacs de la Ràpita, l’Institut Sòl de Riu d’Alcanar i l’Institut de la Sénia.

En aquesta fase final s’han presentat 24 projectes corresponents a 54 alumnes. El concurs, a banda de lliurar un detall als alumnes i centres participants, estableix dues categories de premiats: millor idea per centre i millor idea comarcal. El jurat va acordar concedir el premi a la millor idea comarcal a Cristina Badia Pasqual, Júlia Bel Bel i Ariadna Sabaté Llusà, de l’Escola d’Art i Disseny d’Amposta (ESARDI), pel seu projecte “ILAV”.

La resta de guanyadors i guanyadores a la millor idea per Centre han estat:

• Maria Montesó Rius i Ariadna Solà Morelló, de l’Institut Els Alfacs de Sant Carles de la Ràpita.
  • Maria Pla Prades, Anna Herrero Domínguez i Lídia Moreno Rodríguez, de l’Institut La Sénia
  • Francesc Àvila Forés, de l’Institut Sòl-de-Riu
  • Aleix Nadal Ferré i Jordi Muria Franch, de l’Institut Montsià.

L’Alcalde d’ Alcanar després de felicitar els alumnes, professors i centres participants al concurs va explicar en el seu discurs que les crisis són un moment d’oportunitats i va animar els estudiants a qüestionar-se el dia a dia i a buscar l’esperit de superació. Va remarcar la necessitat de disposar de joves motivats amb idees emprenedores i innovadores que engeguin projectes de creació d’empreses per al futur del nostre territori.

Per la seva banda, la Presidenta del Consell Comarcal del Montsià, va destacar el treball que es du a terme des de l’Àrea de Promoció Econòmica del Consell Comarcal del Montsià per impulsar la cultura emprenedora com a element clau per al desenvolupament econòmic de un territori: “el nostre objectiu és  estimular el foment de les idees empresarials viables i innovadores i despertar l’esperit empresarial en els diferents sectors i edats per a la generació d’ocupació al territori.”

Alcanar, 27 d’abril de 2017