Es reuneix el Consell d'Alcaldes i Alcaldesses del Montsià

25/04/2018 Actualitat

Es reuneix el Consell d'Alcaldes i Alcaldesses del Montsià

Carme Navarro Balada va presidir el Consell d’Alcaldes i Alcaldesses del Montsià convocat ahir per presentar projectes d’interès pels nostres municipis com els del Motoclub Terres de l'Ebre o l’Associació Catalana D'Amics del Poble Saharaui i poder col·laborar-hi millor.

El President del Moto Club Terres de l'Ebre, Rai López, va explicar les propostes de la recent creada entitat i va exposar les demandes que tenen a fer als diferents Alcaldes dels municipis per on organitzen sortides amb moto. Es va acordar estudiar la possibilitat de signar un conveni de col·laboració i, en qualsevol cas, agilitzar els tràmits burocràtics per garantir la seguretat dels actes del Moto Club als diferents municipis. Està prevista la presentació pública de l'entitatel proper 20 de maig a Camarles.

El President de l'Associació d'amics del Poble Saharauí a les Terres de l'Ebre, Joan Castellanos, també va exposar l'activitat d'aquesta entitat solidària i la campanya de "Vacances en pau 2018" per a l'acollida durant l'estiu d'infants saharauís per part de famílies ebrenques. Es va explicar als Alcaldes com poden col·laborar amb aquesta iniciativa des de cadascun dels municipis on hi ha famílies acollidores.

En el 5è punt de l'Ordre del Dia, sobre els pagaments pendents a Escoles Bressol i Escoles de Música Municipals, es va acordar fer una consulta a l'ACM per tal de saber quines accions es poden emprendre de forma conjunta per reclamar-los.

Com a últim punt, el més important des del punt de vista econòmic, el President del COPATE, Albert Salvadó, va introduir als Alcaldes la nova proposta i els tècnics del COPATE (Consorci Polítiques Ambientals Terres de l'Ebre) van presentar durant més d'una hora la proposta de nova licitació dels serveis de residus a la comarca. Els Alcades van poder fer les preguntes i observacions pertinents i els tècnics els van emplaçar a reunir-se un per un de nou per tal d'adaptar el servei a cadascun dels municipis de la comarca.

Aquesta nova licitació, que ha estat preparada per tot l'equip tècnic durant mesos, i que suposarà molts canvis respecte a l’anterior i millores significatives a tots els municipis, serà aprovada el proper divendres en la Junta General del COPATE.

Amposta, 25 d'abril de 2018