L'Arxiu Comarcal amplia la documentació inventariada del fons documental de l'Ajuntament de Santa Bàrbara

21/03/2019

• L’Ajuntament va signar amb la Corporació Comarcal i Departament de Cultura un contracte de cessió en comodat que dóna els seus fruits.
  • Des de la signatura, ja s’han fet dos trasllats de documentació del fons a l’Arxiu Comarcal del Montsià per tal que disposi de més accessibilitat a les consultes de la ciutadania i del propi Ajuntament.

El Consell Comarcal del Montsià, amb la col·laboració de la Diputació de Tarragona per mitjà d’una subvenció atorgada el passat any 2018, ha pogut ampliar el tractament arxivístic al fons de l’Ajuntament de Santa Bàrbara ingressat a l’Arxiu Comarcal del Montsià per tal que la documentació d’aquest ajuntament estigui accessible a la consulta dels usuaris i del mateix ajuntament.

El Consell Comarcal del Montsià, que cogestiona l’Arxiu, va signar al 2012 el contracte de cessió en comodat de fons amb l’Ajuntament de Santa Bàrbara  amb el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. Fins avui s’han fet dues transferències documentals del fons a l’Arxiu i amb aquests últims treballs duts a terme s’ha ampliat el nombre de metres de documentació tractada i que resta a disposició de la ciutadania per a la seva consulta.

El total d’unitats documentals classificades, netejades, inventariades, descrites i recol·locades en capses d’arxiu definitiu és de 1403 que corresponen a 408 unitats d’instal·lació (353 unitats estàndards i 55 unitats de gran format). Per tant, amb l’ajut de la Diputació de Tarragona s’ha pogut aplicar tractament arxivístic a un total de 45,15 metres de documentació d’aquest fons documental, que corresponen, majoritàriament, a la documentació comptable del fons però també d'altres sèries documentals del mateix.

La fórmula del contracte comodat és una bona opció per a institucions i particulars per poder cedir el seu fons documental a l’Arxiu sense perdre’n la titularitat i garantint-ne la conservació, el tractament i la gestió normalitzada, així com la possibilitat que la ciutadania hi pugui accedir amb més facilitat al mateix Arxiu o fins i tot – a mitjà termini- a través de la plataforma d’Arxius en Línia del Departament de Cultura.