Les presidències dels consells comarcals de les Terres de l’Ebre es comprometen amb l’Agenda 2030

11/02/2021 Actualitat

Transparència, Agenda 2030 i plans de dinamització europeus aquests són els temes principals que s’han tractat durant la reunió entre les quatre presidències dels consells comarcals de les Terres de l’Ebre i el conseller d'Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència, Bernat Solé. A la sessió també hi ha assistit el director del Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible (CADS), Arnau Queralt i Bassa, i l’alcalde d’Amposta i vicepresident tercer de la Diputació de Tarragona, Adam Tomàs i Roiget.

El president del Consell Comarcal del Montsià, Joan Roig, ha destacat la implicació de les quatre presidències dels consells comarcals ebrencs amb l’Agenda 2030. «Ens comprometem a adoptar de manera transversal els nostres funcionaments interns i plans d’acció locals per complir amb els objectius de l’agenda 2030. Volem liderar l’aposta clara de gestió responsable del medi ambient, de la cultura,  de les condicions laborals, de l’equitat, del retorn social i econòmic, i en definitiva, de tots aquells objectius que té en compte aquesta agenda 2030». El conseller Solé ha afegit que per sortir de la crisi són necessàries aquestes metes i que per complir-ho cal que tota la ciutadania s’impliqui. «Cal tenir la capacitat de teixir aliances, no serem capaços de sortir d’aquesta pandèmia si no ho fem tots junts».

La transparència també s’ha presentat com un assumpte prioritari. «Necessitem institucions en parets de vidre i que siguin essencialment transparents i que no donin peu a cap cas de corrupció i tenir les eines per erradicar-ne qualsevol cas. De fet, aquesta setmana hem aprovat un decret que permetrà desplegar d’una vegada per totes la llei de transparència a través d’un reglament per transmetre una imatge des de totes les institucions de retre comptes i d’una gestió eficient i transparent » ha destacat el conseller d'Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència, Bernat Solé.

Solé també ha destacat que al juliol, se va aprovar el Pla reactivació econòmica i protecció social amb un pressupost de 31.000 milions d’euros per invertir durant els propers anys en totes les institucions catalanes. En total són 27 projectes estratègics que rebran fons europeus i que van alineats amb els objectius de l’Agenda 2030.

Durant la visita, el president del Consell Comarcal del Montsià ha volgut donar suport al conseller en nom de tots els presidents comarcals per la inhabilitació arran de l’ú d’octubre remarcant el seu desacord amb la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.