La Ràpita acull la XXVI Trobada d’Associacions de Dones del Montsià

20/10/2017 Serveis Socials

La Ràpita acull la XXVI Trobada d’Associacions de Dones del Montsià

Avui, Sant Carles de la Ràpita ha estat l’escenari d’acollida de la XXVI Trobada de Dones del Montsià. Entre d’altres autoritats, hi ha assistit el President del Consell Comarcal del Montsià, el Sr. Francesc J. Miró, la Sra. Carme Valls, Coordinadora de l’Institut Català de les Dones a Terres de l’Ebre i l’alcalde de Sant Carles de la Ràpita, el Sr. Josep Caparrós.

Aquesta edició, organitzada per l’Associació de Dones Rapitenques, presidida per Montserrat Reverté, amb la col·laboració de l’Ajuntament de La Ràpita, ha comptat amb una participació aproximada de 250 dones procedents d’onze associacions de diferents municipis de la comarca.

“L’associacionisme femení resulta molt important per a la dinamització del teixit associatiu i cultural de la comarca i és per això que, des del Consell Comarcal del Montsià, continuem donant suport tècnic al respecte, a través del Consell Consultiu de Dones”, recorda el Sr. Francesc Miró.

Desprès de la tradicional Missa a l’església de la Santíssima Trinitat., s’ha dut a terme l’acte de benvinguda al Museu de la Mar de l’Ebre on, desprès dels parlaments, s’ha ofert un seguit de visites grupals per a donar a conèixer el patrimoni cultural del que disposen les instal·lacions i, acte seguit, s’ha procedit a fer un dinar de germanor en un restaurant dels voltants.

En el seu discurs, el Sr. President ha destacat que “és molt important, en aquest moment, recuperar els treballs de les dones en tots els àmbits per a posar en valor la nostra herència, especialment la de les dones com a transmissores intergeneracionals de sabers i coneixements tradicionals, que constitueixen un llegat immaterial d’un valor enorme i que ens impulsen cap a un futur carregat de fortalesa i dinamisme”.

Montserrat Reverté, per la seva banda, ha comentat que se sent “molt contenta i molt satisfeta per la gent que ha vingut. Aquesta mena d’actes sempre són benvinguts i ens agraden molt”.